petak, 21. listopada 2016.

Turbo Urban

TURBO URBAN 



Put bez cilja, koncept bez koncepta. TurboUrban ne zna kuda ide. Nosi lampu i traga po duši. Roni po dalekim, sakrivenim špiljama svoje podsvijesti. Mota se po dnu i iz mulja vadi kojekakve ostatke zaboravljene prošlosti, nevjerovatno kreativne i lijepo neshvatljive (šta god to značilo) sadašnjosti i naučno fantastične budućnosti. U tome on pronalazi inspiraciju, i od toga pravi šaljive, tužne, apsurdne, nedovršene pjesmice. On povezuje nepovezivo. Njegov je recept spajanje nespojivog. I slatko i gorko i ljuto i kiselo, sve to stavlja u isti lonac i onda k'o neki šašavi naučnik nestrpljivo iščekuje rezultate svoga rada. Sve u svemu njemu je jako teško da odraste i da se snađe u ovom svijetu velikih ljudi. 
ps. obavezno posjetite njegov youtube kanal: http://www.youtube.com/user/MrTurboUrban/videos

Pjesme na kompilaciji:

1 Kompozicija o braku
2 Ja psihički
3 Nakupilo se
4 ja bih htio biti čoban
5 Jutro bez kafe
6 Drvo
7 Klasična ljubavna pjesma
8 ja sam danas jako sretan
9 budi budi budi budi budi
10 Pobjeći negdje je jedina nada
11 Dogma (da ti baba kaže nešto sinko)
12.Puca mi glava
13 Ja idem u šetnju
 
link za download kompilacije: https://www.mediafire.com/?a99qxia5dqxebwn

četvrtak, 20. listopada 2016.

Mance

Mance (Zagreb)



Osoba s pogledom
Mance – najbolji kantautor u podzemlju
Šansonjer kojeg nema na naslovnim stranicama
Čarobna šifra iza koje se krije naš najveći underground-šansonjer je 3M — Milan Manojlović Mance. Na njegovim koncertima uvijek je gužva i galama, publika pjeva u zboru s njim kao da je Balašević, a ne Manojlović. Kaseta Čovjek iz Katange koja je još 1996. izašla u izdanju Kekere Aquariuma zlatna je relikvija studentskih soba i neizostavni začin dobrih tuluma (kad se stvar malo stiša, negdje pred jutro). Dobra vijest vezana uz trostrukog M jest da će Čovjek iz Katange, zajedno s novim pjesmama, biti prije ljeta objavljena na dvostrukom CD-u.
Mancea vole i u Sarajevu, gdje ljudi zovu na radio i naručuju Rajku, ili po sarajevski — Đ enetu. Voli ga i Arsen Dedić. A on, Mance, glede & unatoč, isti je kao i prije. Možete ga vidjeti kako se klati gradom od Zvijezde do Črnomerca, visok, mršav, u tamnoplavoj toperici i tenisicama. Ponekad zastane i popriča s nekim poznatim, ako ima love navrati na kavu ili gemišt u Blato. Ne priča puno o sebi. Ne gnjavi s tim kolika je faca i kako je bio lud dok je bio mlad. Kad je u formi, odlično mu idu šale i vicevi. To nisu oni vicevi koje čujete u tramvaju kad se vraćate doma s posla. U njegovim vicevima nema ni Tuđmana ni Miloševića. Njegove šale su bolje jer se čine besmislenim, a ipak, na neku čudnu foru, imaju smisla. On ih proizvodi, direktno iz glave, na licu mjesta. Mogao bi biti nešto kao Dave Allen, samo da ga skuže oni s televizije. Dave, tj. Mance, stolac, stolić i čaša vode. I cigareta, dakako. Kupio bi valjda i sako za tu priliku.
A Manceove pjesme su nešto slično njegovim šalama. One zapravo i jesu mali skečevi ili krokiji. Nije to muzički nikakvo ludilo. Nema tu produkcije. Samo gitara (često raštimana, bez svih žica, uglavnom posuđena), ali osebujna zvuka, odsvirana sa srcem. Neobično topao glas koji malo pjeva, a malo kao da recitira. Mance pjeva o Rajki koja živi sa svojom mladom majkom pa su im baš došli lopovi, o tome kako noćas ništa nije jeo, o tramvaju broj dva i o javorovoj grani koja skriva tajnu staroga hrasta. Igra se riječima kako i pristoji pravom vicmaheru pokazujući apsurdnost i prazninu komunikacije svedene na konvenciju. Fini je to balans emocije i ironije, ranjivosti u kojoj se prepoznaje melodijska i melankoličarska srodnost s Nickom Drakeom ili lucidno rebelijanstvo ponekad usporedivo sa zvukom Billyja Braga, dok mu glas, opet ponekad, zvuči kao glas berača trske i konoplje.
Njegova muzička priča započela je još u doba novovalnih osamdesetih, kada je bio student likovne akademije. Svirao je po tulumima na kojima se znala zadesiti i Mira Furlan, koja mu je tada pjevala back vokale, a ponekad je i nastupala s njim. Nastupao je s legendarnim zagrebačkim bendom Cul-de-sac, surađivao je s Kugla glumištem, a može ga se vidjeti i u spotu Jean Jone grupe Sexa. Neko vrijeme radio je na školi kao profesor likovnog. Kaže da su klinci O.K. Darovit je slikar i crtač stripova, čije se slike mogu vidjeti u odličnom dokumentarcu koji je o njemu snimio Velimir Rodić. Stripove je izlagao u nekoliko navrata. Omiljena tehnika mu je tuš.

Dr.Fuzz

Pedrag Vinter aka Dr. Fuzz (Subotica)



... je rođen u Subotici. Kao tinejdžer osnovao je grupu Suze mladih krokodila u kojoj je svirao gitaru i komponovao. Kasnije je svirao u grupama 10 na groblju, Marselyeza, Zli podstanari, Ludolf Neum i njegov paranormalni džuboks, Pionir 10. Trenutno radi na projektu Bitef smrti. 
(Više na: svatamuzika.com/dr-fuzz-intervju/) 

http://freemusicarchive.org/music/Dr_Fuzz

"Long time ago in year 1996 when I was in a very bad place, I recorded Pesme smrti (Death Songs) album. I burned it on a dozen CDRs and gave them to my friends."


Marko Brecelj

Marko Brecelj (Sarajevo, Klanec pri  Kozini)



Življenjepis
Rodil se je v Sarajevu, a so se s starši kmalu preselili v Maribor in kasneje v Ljubljano. Brecelj je na Univerzi v Ljubljani neuspešno študiral geologijo in kasneje tehnično fiziko (tedaj FNT). Zatem je dobil status svobodnega umetnika in napisal eno svojih najbolj znanih skladb Alojz valček, ki ga je posvetil profesorju matematične fizike Alojzu Kodretu.
Svojo glasbeno pot je sicer začel kot violinist v kvartetu Trije črnci in v ljubljanskem triu Krik. Kasneje je igranje violine opustil. Najprej je širšo publiko opozoril nase kot kantavtor in šansonjer z nastopom na Mladinskem festivalu v Subotici leta 1974, kjer je tudi prejel nagrado strokovne žirije. Istega leta je v sodelovanju z aranžerjem Bojanom Adamičem izdal ploščo Cocktail. Plošča je bila nagrajena z nagrado »Sedem sekretarjev SKOJ-a«. Na albumu je bila predstavljena tudi pesem Hiškar Rogač, ki jo je posnel z nekaterimi člani skupine Sedem svetlobnih let. Z njimi je Marko ustanovil rock skupino Buldožer, kjer je deloval kot pisec večine besedil in pevec. Eden izmed vrhuncev skupine je bila tudi plošča Pljuni istini u oči. V okviru te vsejugoslovanske atrakcije je Brecelj postal eden vidnejših frontmanov, vokalistov in avtorjev na jugoslovanskemrockovskem prizorišču konca 70-ih let 20. stoletja.
V skupini je ostal do leta 1979 in z njo posnel dve plošči LP ter sountrack za film Živi bili pa vidjeli, ki je tudi izšel v obliki mini LP-ja. Nato je skupino zapustil in se vrnil h kantavtorstvu ter ustvaril nekaj pesmi, ki so v alternativnih glasbenih krogih postale hiti (npr. Parada, Radojka, Sexy disco hit itd.).
S pesnikom Ivanom Volaričem - Feom sta združila svojo kreativnost v Duu Zlatni zubi. Leta 1983 in 1984 je vodil bendMarjanov čudni zajec. Leta 1986 je nato zopet izdal kantavtorski album Desant na rt Dobre nade, konec 80-ih pa je svoje moči združil še s saksofonistom Primožem Šmitom in baskitaristom Alešem Joštom v projektu Javna vaja. Kot gost je sodeloval z različnimi glasbenimi skupinami (SRP, Strelnikoff itd.). Za njegovo delo je značilna ironija in kritikamalomeščanske družbe.
Zdaj vodi Mladinski, kulturni, socialni in multimedijski center (MKSMC Koper) v Kopru, Društvo prijateljev zmernega napredka ter stranko Akacije. Kandidiral je na vseh volitvah za mesto koprskega župana. Bil je svetnik v mestnem svetu MOK 2003-2007.

Diskografija

Kot samostojen izvajalec

  • Cocktail (1974)
  • Duša in jaz, tri ženske od Marka Breclja (singl, 1974)
  • Parada / Majmuni / Trotoari (singl, 1981)
  • Samospevi (2015)

S skupino Strelnikoff

  • Hojladrija * Svinjarija * Diareja * Gonoreja (1994)

S skupino Javna Dvaja

  • Desant na Rt dobre nade (2014)

V skupini Buldožer